Serija: Iz istarske glazbene riznice
Stranica: 1-222
ISBN: 978-953-95972-2-9
Prevodilac: Lazarić, Lorena ; Beletić Adriana
Ključne riječi: istarska glazba; istarski skladatelji; istarski instrumenti; usmena predaja; glazba i tradicija
( istrian music; istrian composers; istrian instruments; music and tradition )
Zbornik Slavko Zlatić – 100. obljetnica rođenja / 100.mo anniversario della nascita zbornik je radova proizašao iz 7. međunarodnog muzikološkog skupa, koji se odvijao 31. svibnja 2010. u sobi Slavka Zlatića na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli i 1. lipnja 2010. u Sovinjaku. Radovi su podijeljeni u dvije teme: Slavko Zlatić – život i djelo i Iz istarske glazbene riznice. U prvom se dijelu objavljuje za nacionalnu glazbenu historiografiju naročito važna Katalogizacija ostavštine Slavka Zlatića, stanje i usporedba fondova Lucije Konfic. Mirjana Veljović analizira elemente istarsko-primorskog glazbenog folklora Slavka Zlatića u vokalno- instrumentalnoj skladbi Pjesme i ples. Branko Radić predstavlja partituru Slavko Zlatić: Simfonijski ples br. 2 (istarski), Grudo motovunska i Pazinska zvona, tiskanu u izdanju Katedre Čakavskog sabora za glazbu Novigrad te pojašnjava način njena notografiranja. U prvom dijelu nalazi se i rad Lade Duraković koja, opisujući prvih 15 godina rada pulske Glazbene škole (1949-1964), donosi društvenu i sociološku sliku koja je dočekala Slavka Zlatića, redovitog profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, kad se preselio u Pulu školske godine 1965./66. i preuzeo mjesto ravnatelja Muzičke škole. Drugi dio donosi četiri radova koji pripadaju različitim glazbenim razdobljima, granama i disciplinama. Tako Nikola Lovrinić piše prethodno priopćenje o zbirci Arie Nove del 1741, koja je u rukopisu sačuvana u Državnom arhivu u Pazinu, a potom i tiskana 2011. Rad Alessandra Mastropietra L’intrico dei segni: semiografia specifica e processo testuale nella fonte autografa delle ‘piccole sonate’ di Giuseppe Tartini donosimo na talijanskom jeziku s obzirom da su službeni jezici simpozija, pa tako i radova koji su naknadno poslani, bili hrvatski, talijanski i engleski, a Branislav Ostojić piše o limenoj glazbi Višnjana. Kao i sve dosadašnje zbornike Iz istarske glazbene riznice, i sedmi zbornik treba promatrati u kontekstu šireg sagledavanja glazbene umjetnosti istarskog poluotoka, a objavljene radove kao kamenčiće mozaika pomoću kojih se nastoji sustavno pridonositi oslikavanju glazbene scene u Istri.
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Ivana Paula Gortan Carlin (igcarlin@unipu.hr), 14. Vel. 2015. u 17:52 sati