crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 775915

Časopis

Autori: Rudan Lisak, Mirna
Naslov: Mistični akord Aleksandra Skrjabina kao marioneta Heinricha von Kleista
( Alexander Scriabin's Mystic Chord as a Puppet of Heinrich von Kleist )
Izvornik: Riječi : časopis za književnost, kulturu i znanost (0557-9465) 1-4 (2014); 5-33
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Aleksandar Skrjabin; Heinrich von Kleist; serijalizam; kromatika; mistični akord; marioneta; moderna umjetnost
( Alexander Scriabin; Heinrich von Kleist; serialism; chromatics; mystic chord; marionette; modern art )
Sažetak:
U zbirci pod naslovom Mistični akord Aleksandra Skrjabina kao marioneta Heinricha von Kleista u svakom su eseju u međusobni odnos dovedena po dva antipoda, u cilju da se dijalektičkom sintezom od ranijih nepovezanosti ostvari nova kreativna cjelina. Oslobađajući se granica koje je razum dao mašti, smionim sparivanjem žestokih suprotnosti težila sam spoznaji prividno nemoguće stvarnosti jer se sraz između marionete i akorda odvija u sukobu za umjetnika dvaju podjednako suštinskih područja: realnoga svijeta fizičkoga tijela i imaginarnoga svijeta umjetičkog djela. Pritom sam eksperimentirala, uvjerena da vlastitu produktivnu aktivnost mogu učiniti reproduktivnom, stoga zbirka u maniri reproduktivnih umjetnosti u sebi sadrži izvorni Kleistov dijalog O marionetskom kazalištu, dok sve što se u znanstveno-umjetničkom smislu oko njega zbiva sačinjava moju interpretaciju i izvornog Kleistova teksta i odabrane Skrjabinove tonske cjeline. Zbog toga je Kleistova anegdota jedina vizualno izdvojena kurzivom. Estetiku, pratiteljicu umjetnosti, proučavala sam kao jednu od brojnih filozofija koje slijede načelo univerzalnosti. Promišljala sam o tomu zašto je čovjek osuđen na fragmentarnost vlastita shvaćanja te u kakvoj je vezi ta ograničenost s pojmom ljepote. Pritom sam istraživala metode koje umjetnici koriste kako bi vlastitim djelima iskazali svoje tvrdnje o svijetu te sam nastojala razjasniti može li se umjetnost ikako osloboditi mimeze – čovjekove potrebe za oponašanjem prirode. Muzičku proporciju koristila sam kao očitovanje najvišeg Reda primjenjivog na sva područja umjetnosti uopće, a kasnijim sam uvođenjem kompleksnijih odnosa na razini harmonije i figure u pokretu problematiku svjesno zakomplicirala kako bih na primjeru jedne marionete i jednog muzičkog akorda rasvijetlila što se doista događa u trenutku kada se očituju najviši Zakon i Red. Povezujući znanje iz područja znanosti i brojnih grana umjetnosti pronašla sam očište nove perspektive te izoštrila pogled na već poznatu stvar. U tom se smislu svaki razmatrani pojam može smatrati još jednim mojim korakom na putu od antike pa sve do danas. Takav pristup omogućio mi je analizu postupaka modernih umjetnika, ujedno objašnjavajući što za njih predstavlja klasična umjetnost, sve kako bih na temelju prošlosti i sadašnjosti u konačnici pokušala zakoračiti u budućnost umjetničkog izraza.
Izvorni jezik: HRV
Current Contents: NE
Citation Index: NE
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Filozofija,Povijest umjetnosti,Znanost o umjetnosti
Tiskani medij: da
OpenURL: http://www.maticahrvatskasisak.hr/pageflip_rijeci_2014_4/#/12/
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Mistični akord Aleksandra Skrjabina kao marioneta Heinricha von Kleista
Upisao u CROSBI: Mirna Rudan Lisak (mirna.rudanlisak@public.carnet.hr), 15. Ruj. 2015. u 10:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4