crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 777889

Zbornik radova

Autori: Romštajn-Burchards, Štefanija; Bogut, Irella; Popović, Željko
Naslov: Ekološke teme u udžbenicima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke.
( Environmental issues in textbooks of Croatia and Federal Republic of Germany. )
Izvornik: 12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem -Zbornik sažetaka / 12th Croatian Biological Congress with international participation - Book of abstracts / Klobučar, Goran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udović, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo / Croatian Biological Society , 2015. 167-168.
Skup: 12. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem / 12th Croatian Biological Congress with international participation
Mjesto i datum: Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 18-23.09.2015.
Ključne riječi:  Nacionalni obrazovni kurikul;  Hrvatska i Njemačka;  udžbenici;  okoliš;  priroda i društvo
( National  education  curriculum;   Croatia  and  Germany;   textbooks;   environment;   nature and society )
Sažetak:
Europska obrazovna politika usmjerena na razvoj kompetencija učenika naglašava važnost integracije ekoloških kompetencija u nacionalne okvirne kurikule. Kompetencije učenika za područje ekologije obuhvaćaju poznavanje svijeta prirode, zakonitosti održivog razvoja, kritičko poimanje znanosti i tehnologije po pitanju etike, sigurnosti i zaštite okoliša i dr. U radu su analizirani sadržaji Nacionalnih obrazovnih kurikula (NOK i NRW), npr. kompetencije učenika nižih razreda osnovne škole u svezi ekološkog odgoja, te udžbenici Prirode i društva s ciljem usporedbe zastupljenost ekoloških tema u njima u Republici Hrvatskoj i u Saveznoj Republici Njemačkoj, pokrajini Nordrhein – Westfallen. Može se zaključiti kako su u oba kurikula vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Rezultati kvantitativne analize govore da se u hrvatskim udžbenicima iz prirode i društva 1.- 4. razreda nalazi najviše šest ekoloških tema, a u njemačkim njih dvadeset. Utvrđene su i raspravljane razlike u pristupu pojedinim temama. Pretpostavlja se kako je holistički pristup ekološkoj tematici u Nacionalnom kurikulu Njemačke i njihovim udžbenicima jednim dijelom posljedica okolišne politike Europske Unije koja promiče ekološki standard temeljen na akcijskim programima. Uspjeh se ekološkog odgoja najbolje mjeri ponašanjem čovjeka pa je zato važno osigurati uvjete u kojima učenici svakodnevno mogu razvijati svoje ekološke kompetencije doprinoseći tako što boljoj sutrašnjici.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV-ENG
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Biologija,Pedagogija
Puni text rada: 777889.RomstajnBurchards_Bogut_Popovic_Ekoloske_teme_u_udzbenicima_12HBK_2015.pdf (tekst priložen 24. Ruj. 2015. u 23:10 sati)
URL Internet adrese: http://www.hbd-sbc.hr/wordpress/wp-content/uploads/2013/07/12Kongres-Abstracts.pdf
Upisao u CROSBI: Željko Popović (popovic@foozos.hr), 24. Ruj. 2015. u 23:10 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4