crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 801334

Časopis

Autori: Anđić, Dunja; Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Kako mjeriti održivo ponašanje? Adaptacija i validacija Upitnika o održivom ponašanju
( How to Measure Sustainable Behaviour? Adaptation and Validation of the Questionnaire on Sustainable Behaviour )
Izvornik: Revija za sociologiju (ISSN0350-154X) 45 (2015), 1; 69-97
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; ekološko ponašanje; proekološko ponašanje; održivo ponašanje; Upitnik o održivom ponašanju
( education for sustainable development; environmental behaviour; pro-environmental behaviour; sustainable behaviour; the Questionnaire on Sustainable Behaviour )
Sažetak:
Istraživanja ekoloških, proekoloških i održivih ponašanja u psihologiji i sociologiji, kao i u interdisciplinarnom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, veliko značenje pridaju problemu vrijednosti. Jedan od obuhvatnijih modela koji s naglaskom na vrijednosti propituje održiva ponašanja jest sociopsihološki model održivog ponašanja M. Juárez Nájera, koji predstavlja teorijsku podlogu ovog istraživanja. Cilj je rada bio validirati i prilagoditi Upitnik o održivom ponašanju, koji je iz tog modela izvela M. Juárez Nájera, upotrebi u hrvatskome društveno- kulturnom području. Upitnik je preveden i primijenjen na uzorku od 480 studenata Sveučilišta u Rijeci. Pretpostavljeno je da će se struktura četiriju supskala kojima je u sklopu upitnika mjereno održivo ponašanje potvrditi u hrvatskome društveno-kulturnom području. Također je pretpostavljeno da će supskale osviještenosti o posljedicama, pripisivanja odgovornosti te interpersonalne i intrapersonalne inteligencije za održivost biti pozitivno povezane s izloženošću sadržajima kolegija koji se temelje na problematici ekologije i održivog razvoja. Iako su analize indicirale zadovoljavajuće razine pouzdanosti tog instrumenta, utvrđena je djelomično drukčija faktorska struktura dviju od četiriju supskala u odnosu na izvorne analize M. Juárez Nájera. Rezultati upućuju i na razlike među vrijednosnim orijentacijama hrvatskih ispitanika i ispitanika iz izvornog istraživanja. Studenti koji su se već obrazovali u okviru ekoloških kolegija pokazali su veću odgovornost prema ekološkim problemima i višu interpersonalnu i intrapersonalnu inteligenciju za održivost, ali ne i veću osviještenost o posljedicama. Unatoč znatnim ograničenjima ovog istraživanja, rezultati validacije i adaptacije Upitnika o održivom ponašanju upućuju na potencijal za njegovu primjenu u studijama iz interdisciplinarnog područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj na hrvatskome društveno-kulturnom području te posljedično unaprjeđenje istraživanja te problematike.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=210890
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5613/rzs.45.1.3
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=210890
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Kako mjeriti održivo ponašanje? Adaptacija i validacija Upitnika o održivom ponašanju
Upisao u CROSBI: Dunja Andic (dunja@ufri.hr), 18. Vel. 2016. u 09:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4