( Importance of histopathology in forensic practice )
Izvornik:
Skup: 3. kongres Hrvatske komore zdravstvenih radnika
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 02.- 05. 06. 2016.
Ključne riječi: obdukcija; patohistologija; sudska medicina; uzrok smrti
( autopsy; cause of death; forensic medicine; histopathology )
Cilj: ukazati na važnost patohistološke pretrage (PHP) pri utvrđivanju uzroka smrti i istaknuti ulogu ove pretrage u sudsko-medicinskoj praksi te naglasiti prednosti rutinskog histokemijskog bojenja Hemalaun-Eozin (HE) tehnikom. Metode: retrospektivna studija obdukcija izvršenih na Zavodu za sudsku medicinu i kriminalistiku Medicinskog fakulteta u Rijeci, u periodu od 2000. do 2015.godine. Izdvojeni su slučajevi u kojima je PHP bila presudna u zaključivanju o uzroku smrti. Rezultati: u istraživanom periodu patohistološka pretraga je vršena kod 63 % obduciranih, pri čemu je imala presudni utjecaj na zaključak o uzroku smrti u 190 slučajeva, odnosno 9, 1% (±SD= 3, 1) uzroka smrti godišnje. Od tih 190 slučajeva, u kojima je PHP bila presudna da se utvrdi stvarni uzrok smrti većina smrti su prirodnog uzroka a manji je udio nasilnih smrti. Rasprava: u usporedbi s rezultatima drugih autora, mi smo, dobili nešto veći broj smrti kojima je uzrok potvrđen ili utvrđen tek PHP. Važnost promoviranja neizostavnosti PH pretrage nije samo u reduciranju broja slučajeva kod kojih se, bez PHP, ne može postaviti nedvojbeni uzrok smrti, već se očekuje da će u budućim uvjetima virtualne autopsije i obdukcije potpomognute suvremenom radiološkom tehnikom PHP i dalje ostati standardni postupak u sudskoj medicini. Zaključak: patohistološka pretraga predstavlja važan izvor informacija pri utvrđivanju uzroka smrti. Ujedno predstavlja i materijal koji se može pregledavati duže vrijeme nakon smrti, ima značajnu ulogu u edukaciji zdravstvenog osoblja te predstavlja bazu za znanstvena istraživanja.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Stručni
Kliničke medicinske znanosti