Pregled bibliografske jedinice broj: 842072

Autori: Borota, Bogdana; Gortan-Carlin, Ivana Paula
Naslov: Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece
( Teachers' Competence in Identifying Musically Gifted Children )
Izvornik: Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko N. ; Campbell-Bar, Verity (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku , 2016. 335-345 (ISBN: 978-953-314-091-9).
Dio CC časopisa: NE
Skup: Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije" / International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy"
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 27-28.10.2016.
Ključne riječi: glazbeno nadarena djeca; glazbeno kompetentni odgojitelj; kompetencije; metodika glazbe; Istra
( accelerated musical development; musically gifted children; Istria; competent educators; music methodology )
Odgojitelji su već pri odabiru svoga zvanja bili svjesni činjenice da će raditi s djecom koja su u najzahtjevnijem i najosjetljivijem razdoblju svoga razvoja. Djeca se u vrtićkoj dobi emotivno, kognitivno i sociološki razvijaju, a neka od njih su već tada naročito zainteresirana za pojedine grane umjetnosti. Predmet istraživanja ovoga rada jest način prepoznavanja glazbeno nadarene djece. Odgojitelj ne može prepoznati glazbeno nadareno dijete, a da sam nije usvojio određene glazbene kompetencije. Autorice u radu istražuju posjeduju li odgojitelji u hrvatskoj i slovenskoj Istri neophodne kompetencije zahvaljujući kojima mogu uspješno prepoznati glazbeno nadareno dijete, odnosno mogu li prepoznati dijete za koje se zasigurno može reći da je glazbeno nadareno. Nadalje, postavljaju se pitanja o broju glazbeno nadarene djece unutar vrtićke skupine koja se kao takva prepoznaju i o problemima na koje odgojitelji nailaze prilikom njihove detekcije. Kome se odgojitelji obraćaju nakon detekcije glazbeno nadarenog djeteta? Postoji li mreža dionika koji se bave glazbeno nadarenim djetetom i jesu li dovoljno aktivni? Istraživanje je provedeno metodom ankete, odnosno metodom ispitivanja upitnikom po vrtićima u Puli i Kopru te se rezultati donose na temelju manjeg uzorka od 91 ispitanika. Rezultati pokazuju da odgojitelji na temelju stečenog iskustva brzo prepoznaju muzikalno dijete, dijete s glazbenim sposobnostima kao glazbeno nadareno dijete, . Prema rezultatima ankete, glazbeno nadareno dijete ističe se u glazbenim aktivnostima. Ipak, odgojitelji potvrđuju potrebu za svojim dodatnim obrazovanjem, s ciljem lakše detekcije glazbeno nadarene djece.
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (in extenso)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Odgojne znanosti,Znanost o umjetnosti