crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 850803

Zbornik radova

Autori: Starčević, Anđel
Naslov: Standardni jezik sve mora mučiti: autonomija, konkretnost i druge ideologije jezične kulture u Hrvatskoj
( Everyone needs to be tortured by the standard: autonomy, concreteness, and other ideologies of Croatia's language culture )
Izvornik:
Skup: Hrvatski kao drugi i strani jezik (VI. HIDIS)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15-17.12.2016.
Ključne riječi: jezične ideologije; standardni dijalekt; jezična kultura
( language ideologies; standard dialect; language culture )
Sažetak:
Autonomija i konkretnost standardnog dijalekta te jezična kultura kao sinonim za proizvodnju na standardnom dijalektu neki su od temeljnih pojmova hrvatskog jezičnog planiranja (Brozović 1963, 1970, 2016 ; Katičić 1965, 1970, 1992 ; Samardžija 1999). Ti se koncepti desetljećima smatraju zdravorazumskom i neupitnom perspektivom na standardni dijalekt, što se odrazilo u institucionalnom prikazivanju standarda u medijima (Kalogjera i Starčević 2016, Starčević 2016a) i jezičnim savjetnicima (Kapović, Starčević i Sarić 2016), u jezičnim stavovima prosječnih govornika (Starčević 2016b) i u formalnom podučavanju hrvatskoga jezika (Udier i Starčević, u pripremi). Ovaj se rad bavi (1) kritičkom analizom diskursa (Wodak 2009, Verschueren 2012, Fairclough 2015) dominantne paradigme hrvatskog jezičnog planiranja te jezičnih i izvanjezičnih ideologija koje se njome promiču i (2) usporedbom tih ideologija s rezultatima deskriptivnih istraživanja u lingvistici. Rezultati pokazuju da su temeljne postavke hrvatskog jezičnog planiranja, iako plasirane kao objektivne i neutralne, zapravo duboko ideološke, što znači da ih treba preispitati te eksplicirati izvanjezične vrijednosti (Cameron 2012) koje se njima promoviraju. Budući da su jezične i izvanjezične ideologije sastavan i nezaobilazan dio jezičnoga podučavanja, profesori jezika trebali bi kontinuirano promišljati vlastitu poziciju moći i aktivnu ulogu koju imaju u prenošenju ili podrivanju hegemonijskih kulturnih obrazaca, kao i društvene posljedice pojedinih ideologija, pogotovo onih koje se predstavljaju kao 'znanstvene' i 'strogo jezične' i tako normaliziraju kao 'neideološke'.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Filologija
URL Internet adrese: http://http://www.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2016/12/VI.-HIDIS_Knjizica-sazetaka-final.pdf
Upisao u CROSBI: Anđel Starčević (astarcev@ffzg.hr), 18. Pro. 2016. u 17:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4