crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 854287

Zbornik radova

Autori: Sanja Nikčević
Naslov: Rascjep između vjere i umjetnosti danas: kazališni primjeri i mogući putovi izlaska
( Gap/Tear between Faith and Art today: Theatre examples and Possible Solutions )
Izvornik: 50 obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncilaZagreb : Katolički bogoslovni fakultet , 2015. 287-306 (ISBN: 978-953-11-0955-0).
Skup: 50 obljetnica svečanog otvaranja i početka Drugoga vatikanskog koncila
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15-17.11.2012.
Ključne riječi: povijest drame i kazališta; vjera; afirmativne epohe; oponašateljseke epohe
( history of drama and theatre; affirmative period; faith )
Sažetak:
U našem, europskom, kulturnom krugu kazalište proizašlo iz rituala (dakle vjere). Odnos vjere i kazališta u velikim epohama išao je od suglasja (Antika, srednji vijek, barok i građanska drama 18. i 19. st.) jer je kazalište afirmiralo i vjeru i društveni poredak, preko nesuglasja (renesansa, klasicizam, romantizam) jer je kazalište imalo za uzor neko drugo vrijeme (njegovu vjeru i poredak pa iz zato i zovemo „oponašateljske“) sve do doista pravog rascjepa u današnjem vremenu (modernizam i kasnija tzv. postmoderna). Kada je krajem 19 st. realizam uveo kritiku društva kao jedinu legitimnu funkciju visoke umjetnosti želja je bila poboljšati društvo. Umjesnost je od rituala postala znanost a umjetnici ne samo fotografi društva nego kirurzi oslonjeni na suvremene znanosti. S vremenom se to kritiziranje pretvorilo u kritizerstvo a mijenjanje društva na bolje u nametanje negativne slike svijeta kao jedine dostojne visoke umjetnosti. Ljepota i pozitivne emocije (sreća, ljubav, prijateljstvo) te katarza sama proglašene su kičem što je kulminiralo u trendu nove europske drame devedesetih godina. U tom procesu kao umjetnička hrabrost smatra se razaranje temeljnih ljudskih vrijednosti uz sustavno napadanje institucija kao što su država, policija, vojska a naročito crkva. Taj tip teatra je danas glavna struja europskog kazališta, živi na obilnim državnim dotacijama, putuje po festivalima, dobiva nagrade i ima jak medijski odjek ali doživljava odlazak publike. Ipak, i dalje postoji afirmativno, pa čak i vjersko kazalište: u izvanrednim situacijama (Domovinski rat u Hrvatskoj) ili na rubovima (na rubovima grada Zagreba, u kazališnom amaterizmu ili po kazalištima izvan Zagreba). U svojoj želji za upravo takvim kazalište publika sama pokreće i manifestacije (Festival kršćanskog kazališta, Zagreb ; FRKA Virovitica).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Znanost o umjetnosti
Puni text rada: 854287.nikevi_rascjep_izmeu_vjere_i_umjetnosti.pdf (tekst priložen 7. Sij. 2017. u 19:40 sati)
Upisao u CROSBI: Sanja Nikčević (sanja.nikcevic@uaos.hr), 7. Sij. 2017. u 17:15 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4