crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 859972

Knjiga

Autori: Dubovicki, Snježana
Naslov: Kreativnost u sveučilišnoj nastavi
( Creativity in university teaching )
Vrsta knjige: sveučilišni udžbenik
Izdavač: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
Grad: Osijek
Godina: 2016
Stranica: 188
ISBN: 978-953-6965-53-3
Ključne riječi: kreativnost, samoaktualizacija, sveučilišna nastava, studenti, profesori
( creativity, self-actualization, university teaching, students, professors )
Sažetak:
U novim društvenim okolnostima, u vrijeme krize, kreativnost se ponovno stavlja u središte zanimanja većine znanosti, a posebno mjesto među njima ima pedagogija koja ima za cilj ponuditi rješenja i suočiti se s izazovima koji pred nju postavljaju razna društvena zbivanja. Polazi se od humanističke teorije koja zagovara rast i razvoj svakog pojedinca, ali i zadovoljavanje njegovih interesa i potreba. Različite definicije kreativnosti, kao i pitanje njene važnosti u sveučilišnoj nastavi, dovode nas do ključnog problema – pristupa kreativnoj sveučilišnoj nastavi. U radu se fenomenu kreativnosti pristupa kao važnoj komponenti koju bi studenti, budući učitelji, trebali ponijeti kao jednu od temeljnih kompetencija koje su im potrebne za njihov budući posao. U radu se pristupa teorijskoj i empirijskoj analizi. Empirijska se analiza interpretira prema postavkama neopozitivističkog, kritičko-teorijskog kao i konstruktivističkog pristupa u kojemu se nudi model kreativne nastave koji ima višestruki učinak na razvoj studentskih potencijala kao i razvoj njihove cjelovite ličnosti. Rezultati istraživanja pokazuju da su stavovi studenata i profesora o nužnosti poticanja kreativnosti u sveučilišnoj nastavi pozitivni, a uočena je i povezanost kreativnosti sa samoaktualizacijom studenata kao jednom od kvaliteta ličnosti koje su zaslužne za razvoj cjelovite osobe. Analize kreativne sveučilišne nastave pokazuju kako takva nastava ima više nego li učinkovit utjecaj na sve njene sudionike koji se mogu uočiti kroz razvoj demokratskih odnosa, ugodnu emocionalnu klimu, atmosferu bez straha u kojoj se evaluacija nastavnoga procesa doživljava kao slavljenje učenja.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Snježana Dubovicki (sdubovicki@foozos.hr), 5. Vel. 2017. u 15:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4