Pregled bibliografske jedinice broj: 868913

Autori: Tomić, Martina; Poletan Jugović, Tanja
Naslov: PRINCIPI KONKURENTNOG POSLOVANJA NA TRŽIŠTU LOGISTIČKO – ŠPEDITERSKIH USLUGA
Izvornik: Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku (1849-630X) 2 (2015); 209-222
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: : logističko-špediterski operator, 3PL i 4PL, 7PL, tržište, konkurentnost
Ubrzani razvoj gospodarskih aktivnosti, praćen razvojem transportnih tehnologija, logistike i informatičkog poslovanja rezultirao je većim zahtjevima u domeni poslovanja logističko- špediterskih operatora. U svrhu brže i efikasnije organizacije transportnog procesa, cjelokupan proces od nabave, prijevoza, skladištenja, carinjenja, pakiranja i dopreme proizvoda do konačne lokacije pao je na jednu fizičku ili pravnu osobu, logističkog operatora. Problem istraživanja u ovom radu je analiza principa konkurentnog poslovanja logističko-špediterskih operatora, koje bi logistička poduzeća trebala primjenjivati u svojem poslovanju s ciljem osiguranja konkurentnog položaja na tržištu logističko-špediterskih usluga. Slijedom toga, u radu se analizira postojeća klasifikacija špediterske djelatnosti prema Nacionalnoj klasifikaciji gospodarskih djelatnosti Republike Hrvatske te klasifikaciji NACE Rev. 2 koja je važeća u Europskoj uniji te se raspravlja o potrebi da se status, značaj i naziv špediterske djelatnosti uskladi s novim trendovima i strategijama u poslovanju logističko-špediterskih operatora. Temeljem konkretnih podataka o prihodima i obimu logističko-špediterskih usluga, analiziraju se trenutno vodeći logističko- špediterski operatori. Kao rezultat istraživanja ističe se potreba za revidiranjem postojeće klasifikacije ove djelatnosti unutar djelatnosti prometa i skladištenja te čimbenici afirmacije logističko-špediterskih usluga, obzirom na nove trendove i strategije u poslovanju logističko- špediterskih operatora.
Izvorni jezik: ENG
Tehnologija prometa i transport
Google Scholar: PRINCIPI KONKURENTNOG POSLOVANJA NA TRŽIŠTU LOGISTIČKO – ŠPEDITERSKIH USLUGA