Grad: Rijeka
Godina: 2017
Stranica: 214
ISBN: 978-953-7975-56-2
Ključne riječi: profesionalna socijalizacija, mladi znanstvenici, kompetencije akademske profesije
( professional socialization, young academics, competencies of academic profession )
Ova monografija treća je znanstvena knjiga koja prikazuje rezultate istraživanja u projektu APROFRAME, pri čemu se ova knjiga fokusira isključivo na rezultate kvalitativnog istraživanja. S obzirom na to da je projekt APROFRAME bio dinamički i razvojno planiran, rezultati prvog istraživanja predstavljali su polazište za defi niranje drugog istraživanja. Rezultati prvog istraživanja dijelom su se pokazali očekivanima te u skladu s nalazima prethodnih istraživanja, ali su zahtijevali i daljnja promišljanja i nova istraživanja. U tom se kontekstu posebno interesantnima pokazala skupina mladih znanstvenika čiji su se odgovori o vlastitim samoprocjenama važnosti i ovladanosti kompetencijama akademske profesije pokazali statistički značajno različitima u odnosu na ispitanike u znanstveno-nastavnim zvanjima. Osim toga, u njihovim se samoprocjenama mogla detektirati i određena razina kontradiktornosti, donekle teško spojiva sa situacijom koju poznajemo „s terena”, budući da i sami, kao akademski djelatnici, svakodnevno svjedočimo o situacijama koje smo istraživali. S obzirom na to da skupina mladih znanstvenika pripada izrazito važnom segmentu akademske profesije, drugo se istraživanje u projektu APROFRAME usmjerilo upravo na njih. Drugim smo istraživačkim ciljem željeli opisati i objasniti proces profesionalne socijalizacije mladih znanstvenika u sustav visokoga obrazovanja i znanosti u Republici Hrvatskoj. Postavljajući takav cilj, željeli smo objasniti i razumjeti rezultate prethodnog istraživanja, uvjeriti se da su samoprocjene mladih znanstvenika utemeljene ili uvidjeti da postoji raskorak između samoprocjena njihovih kompetencija u prethodnom istraživanju i procesa profesionalne socijalizacije koji bi nam trebao objasniti na koji ih način mladi znanstvenici usvajaju. Drugim riječima, željeli smo postići što vjerodostojniji prikaz procesa i stanja u akademskoj profesiji. Knjiga se – uz prvo uvodno poglavlje koje opisuje teorijsko i metodološko polazište prove denog istraživanja – sastoji od pet poglavlja koja se temelje na analizi rezultata. Zamišljeno je da svako od poglavlja funkcionira i neovisno kao samostalna cjelina te se, iz tog razloga, neka od objašnjenja o korištenoj metodologiji i općem teorijskom okviru mogu ponavljati. Osim trećeg poglavlja koje se temelji na narativnoj analizi, sve ostale opisane analize napravljene su iz fenomenološkog polazišta.
Projekt / tema: HRZZ-IP-2013-11-2004
Kategorija: Znanstvena
Sociologija,Pedagogija