crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 881664

Knjiga

Urednik/ci: Tatalović Vorkapić, Sanja ; Verdonik, Maja ; Anđić, Dunja
Naslov: 10. Međunardona konferencija u Rijeci, Hrvatska: Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Evropi - Institucijsko djetinjstvo: Izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja
( 10th International Conference in Rijeka, Croatia: Current trends in higher education in Europe - Institutional childhood: Contemporary educational challenges )
Vrsta knjige: urednička knjiga
Formalni urednik/ci: Vujičić, Lidija ; Pejić Papak, Petra ; Boneta, Željko ; Lazzarich, Marinko ; Mezak, Jasminka ; Čamber Tambolaš, Akvilina ; Uzelac, Daniela
Izdavač: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad: Rijeka
Godina: 2017
Stranica: 88
ISBN: 978-953-7917-09-8
Ključne riječi: knjiga sažetaka ; međunarodna konferencija ; visoko obrazovanje ; institucijsko djetinjstvo
( book of abstracts ; international conference ; higher education ; institutional childhood )
Sažetak:
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci organizator je 10. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Europi s temom Institucijsko djetinjstvo – izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja. Zašto institucijsko djetinjstvo? Interes za djecu i djetinjstvo osnažio se zadnjih četrdeset godina te je djetinjstvo kao razvojno životno razdoblje postalo svojevrsni “poligon“ za razumijevanje prirode djeteta, posebice u kontekstu uzajamnosti interakcije s odraslima. Dok su se prethodni koncepti istraživanja djetinjstva pretežno temeljili na koncepciji djetinjstva kako ga vide odrasli, novi se pristupi okreću stvarnosti odnosa odraslih i djece. Djetinjstvo se sve više prihvaća kao socijalno konstruirani kontekst u kojem se djeca nastoje promatrati kao društveni akteri sa svojim autonomnim pravima te kao sukonstruktori znanja, identiteta i kulture. Suvremene znanstvene spoznaje o dječjem razvoju i mogućnostima njihova odgoja i obrazovanja toliko su promijenile sliku o djetetu da je većina znanstvenika naziva novom paradigmom. Suvremena istraživanja djetinjstva okrenuta su ka razmatranju problema s aspekta djece uvažavajući pri tom kao meritum stvari dječje iskustvo, njegovu autonomiju, razvojne perspektive u realnom kontekstu njegova življenja. Iz tih razloga, afirmira se kvalitativno drugačije poimanje djeteta u uvjetima suvremenog djetinjstva koje kao takvo postaje istraživačko polje rada za sve one kojima su pitanja razvoja i odgoja djeteta dio njihovih znanstvenih interesa. Ti novi koncepti u svojoj konačnici uspostavljaju nove paradigme ranog i predškolskog odgoja/primarnog obrazovanja koje obuhvaćaju ideje o nužnosti mijenjanja odnosa između odraslih i djece (kako u obitelji tako i u instituciji), sukonstrukciji kurikuluma (u čijoj je osnovi ideja o odgajatelju/učitelju kao refleksivnom praktičaru), odgojno- obrazovnoj ustanovi (vrtiću/školi) kao zajednici koja uči i pedagoškoj teoriji koja proizlazi iz aktivnog promišljanja i istraživanja odgojno-obrazovne prakse. Želimo ukazati na dinamičan odnos između strukturnih uvjeta u društvu, izazova u obrazovnoj politici i djece kao sukonstruktora vlastita identiteta i kulture koja aktivno pridonose stvaranju vlastitog djetinjstva i na taj način osiguravamo prava djece i dječje perspektive kao ključne riječi u trenutnim istraživanjima u svijetu.
Izvorni jezik: HRV-ENG
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 20. Lip. 2017. u 13:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4