Godina: 2017
Serija: Vizualna teorija
Stranica: 440
ISBN: 978-953-55420-3-2
Ključne riječi: antislika, Julije Knifer, modernizam, meandar, slikarstvo
( anti-image, Julije Knifer, modernism, meander, painting )
Znanstveno istraživanje Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije, kao i ova knjiga što je iz njega proistekla, polaze od uvjerenja da je jednodimenzionalan pristup djelu Julija Knifera potrebno proširiti uvidima drugih znanstvenih disciplina koje će – podjednako na temeljima povijesne faktografije kao i ahistorijski – na svojevrstan poststrukturalistički način “oduzeti” djelo autoru i “prepustiti” ga njegovim promatračima. Teorija modernizma kao umjetničkog pravca, a napose teorija modernističkog slikarstva kao njegove ključne manifestacije, ne mogu samostalno odgovoriti na problem aktualnoga umjetničkog statusa tih radova, bez obzira koliko obje bile neophodne za razumijevanje povijesne genealogije i stilske morfologije Kniferova umjetničkog opusa. Nakon što je povijest umjetnosti definirala Kniferovo djelo kao jedinstven rad koji je trajao četrdeset godina, filozofija, sociologija, muzikologija, filologija, psihoanalitička teorija i izvedbeni studiji “preuzeli” su ono što je temeljni konstituens Kniferova rada – ponajprije čistu ideju, a zatim i njene reflekse u drugim medijskim i epistemološkim sustavima – kako bi ga iznova sagledale, ovaj put iz svoga specifičnog kuta. Suvremena znanost o slici u stanju je otići mnogo dalje u valorizaciji umjetničkih djela zato što ih ne promatra kao statične povijesne objekte, nego kao predmete što ulaze u nepredvidivu interakciju s mnoštvom događaja, podjednako unutar svijeta umjetnosti, ali i unutar mnogo šireg svijeta slika. Takvom logikom i redoslijedom razotkrivanja smisla Kniferova umjetničkog postupka vodili smo se kako u samom istraživanju tako i u strukturiranju ove knjige.
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Krešimir Purgar (kresimir.purgar@ttf.hr), 20. Lip. 2017. u 14:52 sati
Napomene: