crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 902016

Zbornik radova

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Koncept dobrobiti djece
( The concept of children's well-being )
Izvornik:
Skup: Prvi stručno-znanstveni skup "Biblioterapija u odgojno-obrazovnom radu", Tema: PRIMJENA BIBLIOTERAPIJE ZA DOBROBIT DJECE
Mjesto i datum: Rijeka, Hrvatska, 20. 10. 2017.
Ključne riječi: ekološki model, eudemonistička dobrobit, indikatori dobrobiti, model djeteta u društvu, multidimenzionalni model dobrobiti djece, subjektivna dobrobit
( ecological model, eudemonistic well-being, well-being indicators, child in society model, multidimensional model of children's well-being, subjective well-being )
Sažetak:
Premda se unutar psihologije i drugih znanosti može pronaći veliki broj istraživanja o dobrobiti odraslih, koja u svojem teorijskom određenju ali i mjerenju imaju dugu povijest, istraživanja o dobrobiti djece nisu bila jasno klasificirana, sustavna i jednoznačno određena. S druge strane veliki broj različitih nacionalnih dokumenata u cijelom svijetu temelji svoje aktivnosti i radne planove upravo na ostvarenju i većoj kvaliteti dobrobiti djece. Budući je poveznica između potreba svakodnevnog života, odnosno potreba djece i temeljnih doprinosa društvenih znanosti ključna kako bi se unaprijedila kvaliteta života djece i mladih u svijetu, iznimno je važno jasno koncepcijski odrediti što je to zapravo, dobrobit djece. Stoga je cilj ovog rada prikazati osnovne koncepcijske odrednice dobrobiti koje kreću od teorija psihičkog stanja (hedonistički smjer), preko teorija temeljenih na ljudskim željama, do teorija temeljenih na ljudskim potrebama (eudemonistički smjer). Pritom izvor opisanih teorija nije samo u pozitivnoj psihologiji, već i u drugim disciplinama društvenih znanosti. Nakon ovog općeg određenja, prikazat će se prve teorije dobrobiti djece: Brofenbrennerov ekološki model i Bennetov model djeteta u društvu. No, nedovoljna cjelovitost i složenost ova dva modela rezultirala je kreiranjem suvremenog i danas općeprihvaćenog multidimenzionalnog pristupa u shvaćanju dobrobiti djece Ben-Arieha i suradnika. Ovaj pristup, pored ostalog, detaljno opisuje i psihologiju dobrobiti djece. Na kraju su opisani indikatori i aktualni suvremeni diskursi odobrobiti djece.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 30. Lis. 2017. u 10:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4