crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 905205

Zbornik radova

Autori: Popović, Željko; Bogut, Irella; Ament, Ivona
Naslov: Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću
( The opinion of the educators and the parents of the preschool age children on the importance of environmental topics at kindergarten )
Izvornik: Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. Kopački rit: past, present, future 2017 / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana (ur.). - Tikveš : Javna ustanova Park prirode Kopački rit , 2017. 81-82.
ISSN: 1849-8264
Skup: 6. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. 6th Symposium with International Participation Kopački rit: Past, Present, Future 2017
Mjesto i datum: Tikveš, Hrvatska, 28-29.09.2017.
Ključne riječi: ekološki odgoj, ekološke teme, djeca predškolske dobi, dječji vrtić
( ecological education, environmental topics, preschool children, kindergarten )
Sažetak:
Ekološke teme većinom nisu primarne u dječjim vrtićima, osim ako se radi o ekovrtićima ili vrtićima sa specijalnim programima. U redovnim vrtićkim programima ekološke su teme aktualne uglavnom pri obilježavanju tzv. ekodatuma. U posljednje vrijeme sve se više ukazuje na društveno-pedagošku važnost ekološkoga odgojnoga rada te potrebu za ekološkim obrazovanjem kao aktivnim procesom. Općepoznato je da djeca predškolske dobi kroz igru mogu steći brojne socijalne vještine i razviti kognitivne sposobnosti, a te su komponente odgojno-obrazovnoga rada idealne za usvajanje ekoloških i drugih vrijednosti kod djece predškolske dobi. Ta je zamisao ostvariva raznim radionicama i igrama, akcijama uređivanja okoliša, posjetima prirodnim staništima u neposrednome okolišu, kao i organiziranim edukativnim posjetima nacionalnim parkovima, parkovima prirode i sl. Kako su roditelji primarni odgojitelji djece, cilj je provedenoga istraživanja bio dobiti uvid u njihova mišljenja o ekološkome odgoju u dječjemu vrtiću i važnosti obrađivanja ekoloških tema. Usporedili smo postoje li sličnosti i razlike u mišljenjima roditelja i odgojitelja te samih roditelja s obzirom na mjesto prebivališta (selo/grad), odnosno postoje li temelji kontinuiteta u suradnji odgojitelja i roditelja. U istraživanju je sudjelovalo 116 roditelja i 48 odgojiteljica u dječjim vrtićima „Bjelovar“ u Bjelovaru, „Latica“ u Osijeku, „Pinokio“ u Donjemu Miholjcu – područnome dječjemu vrtiću Marijanci i Dječjemu vrtiću pri Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Zdencima. Veća razlika u mišljenjima roditelja i odgojitelja uočava se kod tvrdnje da su predškolci nedozreli da bi shvatili značenje ekoloških pojmova. Tu do izražaja dolazi stručnost te su odgojitelji sigurniji od roditelja u potpunome neslaganju s navedenom tvrdnjom. Nesiguran stav roditelja vidi se i kod tema kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Roditelji, bez obzira na ekološke poticaje i prilike koje im nudi ruralna odnosno urbana sredina, imaju slično mišljenje o tome kakva bi ekološka ponašanja i stavove njihova djeca trebala usvojiti. Roditelji s prebivalištem u gradu imaju odlučniji stav o temama kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Isto tako više roditelja iz grada smatra kako djeca svakodnevno trebaju provoditi vrijeme u prirodi za vrijeme boravka u dječjemu vrtiću, no obje se grupe roditelja slažu kako je važno djecu poticati na boravak i rad u prirodi, smatraju da je nužno razgovarati s djecom predškolskoga uzrasta o ekološkim temama, učiti ih razvrstavati otpad, kompostirati i sl. Budući da su u anketi ipak bila uključena samo mišljenja ispitanika, u daljnjim istraživanjima planiraju se ispitati ekološka ponašanja i navike roditelja kako bi se došlo do pouzdanijih rezultata, a sve u cilju odgoja i razvoja osvještenoga i odgovornoga pojedinca koji će znati sačuvati i obnoviti okoliš.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Biologija,Interdisciplinarne prirodne znanosti,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 905205.Popovic_Bogut_Ament_Ekoloske_teme_u_vrticu_Kopacki_rit_2017.pdf (tekst priložen 13. Stu. 2017. u 22:20 sati)
Upisao u CROSBI: Željko Popović (popovic@foozos.hr), 13. Stu. 2017. u 21:30 sati
Napomene:
Sažetak je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4