Grad: Rijeka
Godina: 2017
Raspon stranica:: 155-196
ISBN: 978-953-7975-56-2
Ključne riječi: mentoriranje, profesionalna socijalizacija, mladi znanstvenici
( mentoring, professional socialisation, junior researchers )
Posljednje, šesto poglavlje knjige pod naslovom „Mi smo si nekako kliknule: Sunčana strana mentoriranja u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika” autorice Jasminke Ledić, bavi se ključnom temom u profesionalnoj socijalizaciji svakog mladog znanstvenika – iskustvom mentoriranja. Ovim iskustvom, u pokušaju dohvaćanja biti/esencije fenomena iskustva mentoriranja, rad se bavi iz fenomenološkog očišta, i to kroz analizu tog iskustva na tri razine – disciplinarnoj, organizacijskoj i osobnoj razini. Kroz tematsku analizu podataka iz 21 provedenog intervjua, autorica kao najvažnije iznosi uvide da pripadnost znanstvenom području nije presudna za poimanje mentorovog znanstvenog ugleda te da stupanj podrške mladim znanstvenicima također nije povezan sa znanstvenim područjem, da institucije visokog obrazovanja nisu angažirane u kreiranju institucionalnih strategija mentoriranja, što rezultira mnoštvom različitih pristupa i praksi, a da su odnos s mentorom i briga mentora za profesionalni razvoj mladog znanstvenika osobito važan aspekt profesionalne socijalizacije. Autorica rezultate istraživanja povezuje s izazovima mentoriranja uočenima na međunarodnoj i nacionalnoj razini te donosi niz prijedloga koji mogu pomoći u procesu mentoriranja, kao i profesionalne socijalizacije u cjelini, a koji se odnose na dodatna istraživanja, uspostavljanje mehanizama podrške, poticanje alternativnih oblika mentoriranja i promicanje kompetencijskog pristupa u mentoriranju.
Sociologija,Pedagogija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Jasminka Ledić (jledic@ffri.hr), 7. Vel. 2018. u 17:58 sati