crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 930687

Zbornik radova

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja; Srdić, Duška
Naslov: Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece?
( Are Temperament and Selfregulation Significant Predictors of Difficulties with Urination in Preschool Children? )
Izvornik: Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav (ur.). - Ljubljana, Slovenija : EDUvision, Stanislav Jurjevčić , 2017. 18-32 (ISBN: 978-961-94307-2-9).
Skup: Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Mjesto i datum: Ljubljana, Slovenija, 30.11.-02.12.2017.
Ključne riječi: EAS model, predškolska djeca, samoregulacija, temperament, teškoće s mokrenjem
( EAS model, preschool children, self-regulation, temperament, difficulties with urination )
Sažetak:
Teškoće s mokrenjem nerijetko se javljaju tijekom rane i predškolske dobi u razvoju djece, te mogu predstavljati značajan problem u djetinjstvu. Stoga je iznimno važno istražiti što veći broj korelata i prediktora kako bi se kreirale smjernice za što efikasnijim metodama rješavanja ovih teškoća. Dosadašnja su istraživanja pokazala da postoji značajna relacija između teškoća s usvajanjem higijenskih navika i »teškog« temperamenta djece predškolske dobi. Stoga je i ovo istraživanje usmjereno na analizu povezanosti dječjeg temperamenta i teškoća s mokrenjem, te mogućnosti predviđanja ovih teškoća temeljem temperamenta. Na općem upitniku o usvajanju higijenskih navika vezanih uz mokrenje, subskali samoregulacije LJSEDOPD upitnika i EAS upitniku temperamenta, 29 odgajatelja iz 6 dječjih vrtića je procijenilo 461 dijete (220 djevojčica). Utvrđena je niska razina pojavnosti teškoća s mokrenjem u predškolskoj dobi kod procijenjene djece. Osim toga, značajnije su prisutne kod djece mlađe dobi, dječaka i one koja imaju povećanu tjelesnu težinu. Kao što je i pretpostavljeno, korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoregulacije i socijabilnosti, te povišene emocionalnosti i aktivnosti i teškoća s mokrenjem. Također u skladu s hipotezama, značajnim prediktorima teškoća s mokrenjem pokazali su se samoregulacija i temperament djece. Nalazi ovog istraživanja raspravljeni su unutar postojećih teorijskih modela i praktičnih implikacija za rad s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 15. Ožu. 2018. u 11:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4