crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 932632

Disertacija

Autor: Maštruko, Lena
Naslov: Vizualna reprezentacija likova u videoigrama
( Visual representation of videogame characters )
Vrsta: završni rad - diplomski/integralni studij
Fakultet: Grafički fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 05.10.
Godina: 2015
Stranica: 70
Mentor: Pibernik, Jesenka
Neposredni voditelj: Dolić, Jurica
Ključne riječi: lik, videoigre, rodni stereotipi, vizualne odrednice, avatar
( character, videogames, gender stereotypes, visual guidelines, avatar )
Sažetak:
„Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima.“ [1] Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna. Premda je razvidno da je prezentaciji muškaraca u povlaštenom položaju u odnosu na prezentaciju žena, oba su spola/roda robovi ustaljenih obrazaca i atributa koje oni diktiraju: temelje se na kultu mladosti te kultu društvenog uspjeha i novca, u mjeri nedostižnoj za običnoga čovjeka i njegov svakodnevni život. Generiranje istih poruka u različite medije manipulira percepcijom primatelja ; ponavljanje i utiskivanje informacija koje je društvo već usvojilo u nove generacije može imati štetne posljedice na percepciju pojedinca, njegovo ili njezino viđenje svijeta, identitet, svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti. Mnoge industrije opstale su upravo zahvaljujući medijima i njihovoj propagandi. Stoga nema sumnje da se isti motivi mogu iščitati u industriji videoigara koja se u stvaranju likova i njihovih akcija i interakcija služi istim spolnim odnosno rodnim stereotipima. Kritičkim i analitičkim propitivanjem otvara se prostor za dekonstrukciju ustaljenih obrazaca i stvaranje osobnih sustava vrijednosti svakog pojedinca.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Grafička tehnologija
Upisao u CROSBI: Jurica Dolić (jdolic@grf.hr), 29. Ožu. 2018. u 00:52 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4