crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 957874

Zbornik radova

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja; Skočić Mihić, Sanja; Josipović, Martina
Naslov: Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja
( Early Childhood Educators' Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout )
Izvornik: 2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda“,Zagreb : Hrvatsko društvo za mentalno zdravlje djece i adolescenata , 2018. .
Skup: 2. hrvatski kongres o mentalnom zdravlju djece i mladih s međunarodnim sudjelovanjem „Mentalno zdravlje djece i mladih – Bogatstvo naroda"
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 18-19.05.2018.
Ključne riječi: : Djeca s teškoćama u razvoju ; Kompetencije ; Odgajatelji ; Osobine ličnosti ; Profesionalno sagorijevanje
( Children with disabilities ; Competencies ; Early childhood educators ; Personality traits ; Professional burnout )
Sažetak:
Znanstvena istraživanja ukazuju da je preduvjet očuvanja dobrobiti djece i mladih, očuvanje mentalnog zdravlja odgojno-obrazovnih djelatnika. Stoga je važno sustavno proučavati korelate profesionalnog sagorijevanja odgajatelja, kao što su osobine ličnosti i kompetentnost, te mogućnosti njegova predviđanja, što je bio i cilj ovog istraživanja. Tri upitnika su primijenjena na uzorku od 203 odgajateljice s područja Istarske županije, Rijeke i Zagreba: Petofaktorski upitnik ličnosti, Skala samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju, te Upitnik profesionalnog sagorijevanja. Utvrđene su niske razine svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, srednja razina samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama, te visoke razine svih osobina ličnosti osim neuroticizma. Korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama i povećanog neuroticizma i profesionalne opterećenosti, te značajno snižene ugodnosti. Sve dimenzije povišenog profesionalnog sagorijevanja pokazale su značajnu povezanost s povišenim neuroticizmom i značajno sniženom ugodnošću, dok je povišena ekstraverzija značajno povezana sa sniženom profesionalnom opterećenošću. Snižena razina samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama i visoki neuroticizam su značajni prediktori svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, dok se ugodnost pokazala značajnim prediktorom samo za profesionalnu neispunjenost. Rezultati su raspravljeni u svjetlu postojećih istraživanja, te implikacija za unapređenje prakse rada odgajatelja s djecom s teškoćama u razvoju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 957874.781.pdf (tekst priložen 29. Ruj. 2018. u 17:07 sati)
URL Internet adrese: http://www.hudedap.hr/program.html
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 29. Ruj. 2018. u 17:07 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4