crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 957877

Zbornik radova

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja; Slaviček, Maja
Naslov: Odnos snaga i poteškoća djece predškolske dobi s njihovim temperamentom
( PRESCHOOL CHILDREN’S TEMPERAMENT AND THEIR STRENGTHS AND DIFFICULTIES: TEACHERS’ ASSESSMENT OF THEIR RELATIONSHIP )
Izvornik: Knjiga sažetaka 1. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). - Zagreb : Odjel za psihologiju Hrvatsko katoličko sveučilište , 2017. 105-105.
Skup: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07-08-12.2017.
Ključne riječi: Rana i predškolska dob ; Razvojna psihopatologija ; Pozitiva psihologija ; Snage i poteškoće ; Temperament
( Early and preschool age ; Developmental psychopathology ; Positive psychology ; Strengths and difficulties ; Temperament )
Sažetak:
S obzirom na značaj proučavanja rizičnih i zaštitnih čimbenika u razvoju djece, kao i na činjenicu da sličnih istraživanja u našoj zemlji ima vrlo malo, ovo je istraživanje fokusirano na analizu snaga i poteškoća djece predškolske dobi, te njihov temperament. Stoga, cilj rada je pored temeljne deskriptivne analize snaga i poteškoća te EAS-dimenzija temperamenta djece predškolske dobi, utvrditi njihov odnos, te je li moguće predvidjeti snage i poteškoće djece temeljem njihovog temperamenta. Istraživanje je provedeno u 6 vrtića u Primorsko-goranskoj županiji, u okviru kojeg je 29 odgajatelja procjenjivalo snage i poteškoće, te temperament 461 djeteta predškolske dobi. S obzirom na spomenute varijable, primijenjena su dva mjerna instrumenta: SDQ za mjerenje snaga i poteškoća (prosocijalnog ponašanja, hiperaktivnosti, emocionalnih problema, problema u ponašanju i problema s vršnjacima) djece predškolske dobi i EAS upitnik za mjerenje tri dimenzije temperamenta (emocionalnosti, aktivnosti i socijabilnosti). Deskriptivna je analiza pokazala visoke rezultate na subskali prosocijalnog ponašanja, a niske na subskalama poteškoća, te niže razine emocionalnosti i aktivnosti a više socijabilnosti djece predškolske dobi. Korelacijska je analiza rezultirala time da su dječaci procjenjivani kao značajno više hiperaktivniji i s problemima u ponašanju, a djevojčice značajno više prosocijalne. Utvrđeno je da s porastom dobi opadaju poteškoće a rastu snage, što je s razvojne perspektive za očekivati. Djeca koja su emocionalnija pokazuju značajno više svih vrsta poteškoća. S porastom aktivnosti značajno opada prosocijalno ponašanje i emocionalni problemi, a raste hiperaktivnost i problemi u ponašanju. S povećanom socijabilnosti raste prosocijalno ponašanje, a smanjuju se poteškoće djece. Naposljetku, kao što se da naslutiti iz korelacijskih analiza, temperament predstavlja značajnog prediktora snaga i poteškoća kod djece predškolske dobi, te je rasprava nalaza usmjerena na kreiranje konkretnih implikacija za rad s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 957877.SDQ_TEMPERAMENT_STV_MS_HKS2017.pdf (tekst priložen 29. Ruj. 2018. u 17:31 sati)
URL Internet adrese: http://www.unicath.hr/skup2017-psihologija
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 29. Ruj. 2018. u 17:31 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4