crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 958154

Zbornik radova

Autori: Rajić, Milana; Mihić, Ivana; Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Djeca iz sustava socijalne skrbi: Perspektiva odgajatelja iz Srbije i odgajatelja iz Hrvatske
( Children from the welfare care system: The perspective of the pre-school teachers from Serbia and Croatia )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Arambašić, Lidija ; Erceg, Ina ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo, Zagreb , 2017. 256-256.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Croatia, 6-8.04.2017.
Ključne riječi: Djeca iz sustava socijalne zaštite ; Kapaciteti predškolskih ustanova ; Inkluzija ; Odgajatelji
( Children from the welfare care system ; Capacities of pre-school institutions ; Inclusion ; Pre-school teachers )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati i usporediti perspektive odgajatelja iz Srbije i Hrvatske u vezi s različitim aspektima rada s djecom iz sustava socijalne skrbi. Uzorak je činilo po 45 odgajatelja iz predškolskih ustanova obje države. Podaci su prikupljeni putem upitnika koji je sadržao vinjetu s opisom djeteta iz hraniteljske obitelji i djeteta iz institucionalnog smještaja, na temelju kojih su ispitanici procjenjivali motivaciju, doživljaj kompetentnosti, kvalitetu uvjeta u ustanovi za rad s djetetom, te očekivanja problema i dobiti od vrtića za dijete. Obje skupine odgajatelja visokom procjenjuju dobiti od vrtića za djecu iz hraniteljskih porodica i doma, u svim navedenim aspektima, definiranim kao kompenzatorna iskustva brige od strane odgajatelja, nova saznanja, dostupnost stimulirajućih sredstava za rad i igračaka, odnosi s vršnjacima i uključenost u kolektiv, rutina, pravila i granice koje se mogu postaviti djetetovom ponašanju. Odgajatelji iz Hrvatske, u odnosu na odgajatelje iz Srbije značajno višom procjenjuju svoju motivaciju za rad (t=-5.37, df(87), p<.01), doživljaj kompetentnosti (t=-2.41, df(87), p<.05) i uvjete u ustanovi za rad s djetetom iz doma (t=-2.14, df(87), p<.05). Za rad s djetetom iz hraniteljske porodice, odgajatelji iz Hrvatske višom procjenjuju svoju motivaciju za rad (t=-2.37, df(88), p<.05) i uvjete u ustanovi (t=-2.24, df(88), p<.05) od odgajatelja iz Srbije. Dobiven je značajan negativan efekt procjene doprinosa bazičnog obrazovanja odgajatelja iz Srbije na doživljaj kompetentnosti za rad s djetetom iz doma (β=.508, p<.05) i hraniteljske obitelji (β=.416, p<.05), dok kod odgajatelja iz Hrvatske ti efekti nisu statistički značajni. Dobiveni rezultati otvaraju raspravu o spremnosti i potrebama za podrškom predškolskim ustanovama u Srbiji i Hrvatskoj za prihvat i rad s djecom iz sustava socijalne skrbi.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
URL Internet adrese: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8811/1/DRZB2017-Knjiga-Sazetaka.pdf
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 1. Lis. 2018. u 09:07 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4