crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 958285

Zbornik radova

Autori: Peloza, Irena; Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi
( The importance of future preschool teachers' personality traits for their work with children )
Izvornik: 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu , 2014. 56-56.
Skup: 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum: Zagreb, Croatia, 16-17.10.2014.
Ključne riječi: Budući odgojitelji ; Osobine ličnosti ; Petofaktorski model ličnosti ; Studentice
( Future preschool teachers ; Personality traits ; Big-Five Personality Model ; Students )
Sažetak:
Uloga ličnosti u procesu obrazovanja više je nego istaknuta kao značajna u relevantnoj suvremenoj literaturi, no međutim nedostaje sustavnih empirijskih istraživanju o njezinom konkretnom utjecaju na proces učenja i poučavanja. Unutar sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osobine ličnosti odgojitelja su vrlo bitne za samu kvalitetu ranog učenja i poučavanja, stoga je ovaj rad usmjeren na proučavanje osobina ličnosti budućih odgojitelja. Polazni teorijski okvir za mjerenje osobina ličnosti bio je Petofaktorski model ličnosti u okviru kojeg je ispitano pet osobina: ekstraverzija, neuroticizam, savjesnost, ugodnost i otvorenost prema iskustvu. Osim toga, analiziran je i odnos između navedenih osobina ličnosti i studijske godine, te dobi studenata. Istraživanje je provedeno na Učiteljskom fakultetu u Rijeci, na uzorku od dvije generacije studentica prve godine preddiplomskog studijskog smjera Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (N=64), a sve su u dobi od 19 do 23 godine. Kako je i pretpostavljeno, u okviru deskriptivne analize utvrđene su povišene osobine gotovo svih osobina ličnosti ispitanih studentica: ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti te otvorenosti prema iskustvu nego li osobine ličnosti njihovih vršnjaka. Za razliku od toga, što je također bila jedna od polaznih pretpostavki, utvrđena razina neuroticizma je bila snižena kod budućih odgojiteljica. Daljnje korelacijske analize ukazale su na to da ne postoji značajna povezanost između dvije generacije i dobi studenata s navedenim osobinama ličnosti. Ovi bi nalazi išli u prilog tezi da se buduće zanimanje bira u odnosu na postojeće osobine ličnosti, no kao takva, kao što je prije naglašeno, iziskuje empirijsku provjeru. Osim toga, utvrđene su velike sličnosti između nalaza ovog istraživanja i nalaza istraživanja na osobinama ličnosti odgojitelja u praksi, što ide u prilog njegovoj valjanosti i pouzdanosti. U raspravi je istaknuta važnost uloge ličnosti odgojitelja u odgojno-obrazovnom radu i općem ozračju koje on kreira u svojem radu s djecom, kao i smjernice za buduća istraživanja, što predstavlja važan doprinos ovog rada.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 958285.DOZ2014_Knjiga_sazetaka.pdf (tekst priložen 1. Lis. 2018. u 12:33 sati)
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 1. Lis. 2018. u 12:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4