crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 958297

Zbornik radova

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja; Ružić, Natali
Naslov: Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa
( Measuring empathy in future preschool teachers: Implications for study program's modifications )
Izvornik: 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu , 2014. 69-70.
Skup: 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum: Zagreb, Croatia, 16-17.10.2014.
Ključne riječi: Dob ; Budući odgojitelji ; Empatija, Studijski program
( Age ; Future preschool teachers ; Empathy ; Study program )
Sažetak:
Visoka razina empatije kod odgojitelja više je nego poželjna karakteristika u radu s djecom rane i predškolske dobi. S jedne strane, empatičniji odgojitelji osiguravaju višu kvalitetu rada s djecom i roditeljima, kao i emocionalno toplo, sigurno i podržavajuće ozračje u odgojno-obrazovnoj skupini. S druge strane, kao modeli izravno utječu na poticanje i razvoj empatije kod djece. S obzirom da se radi o karakteristici odgojitelja koja je iznimno važna u njihovom radu, a u potpunosti prepuštena implicitnoj pedagogiji, ovo je istraživanje usmjereno ispitivanju empatije kod studenata preddiplomskog studijskog programa Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U radu se krenulo od temeljnog teorijskog modela koji definira empatiju kao multidimenzionalni konstrukt sačinjen od četiri dimenzije: dvije kognitivne (preuzimanje perspektive i mašta) i dvije afektivne (empatička briga i osobna uznemirenost). Sve su ove dimenzije, osim na deskriptivnoj razini, proučavane i u odnosu na studijsku godinu, te dob studenata. Za svrhu ovog istraživanja primijenjena je adaptirana verzija originalnog Indeksa interpersonalne reaktivnosti na uzorku od tri studijske godine preddiplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=100). Rezultati deskriptivnih analiza su kroz usporedbu sa studentima drugih studijskih programa, pokazali da budući odgojitelji izvještavaju o višim razinama svih dimenzija empatije, kao što je i bilo očekivano. Daljnje korelacijske analize su rezultirale neočekivanim značajnim negativnim korelacijama između dviju dimenzija empatije: empatičke brige i mašte sa studijskom godinom. Drugim riječima, s prelascima na više studijske godine dolazi i do značajnog pada u razini empatičke brige i mašte kod budućih odgojitelja. Nalazi korelacijskih analiza su raspravljeni u okvirima mogućih razvojnih karakteristika empatije. S obzirom da niz drugih, a moguće relevantnih varijabli nije mjeren u ovom istraživanju, kao što su sociološke, rad nudi i moguće smjernice za buduća istraživanja, kako bi se moglo raspraviti i o eventualnim uzrocima ovih nalaza. Naposljetku, nude se i implikacije za promjenu studijskog programa, s obzirom na nezanemarivu važnost ovog dijela osobnosti budućih odgojitelja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 958297.DOZ2014_Knjiga_sazetaka.pdf (tekst priložen 1. Lis. 2018. u 12:47 sati)
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 1. Lis. 2018. u 12:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4